sobota, 27 stycznia 2018

Regularna aktywność fizyczna - korzyści i rady jak mądrze schudnąć!

Od 1,5 roku nie są mi obce wizyty na siłowni, bieganie w terenie czy ćwiczenia w domu. Zmieniłam swój tryb życia na bardziej aktywny. Jest to zdecydowana zmiana na plus! 
Na Instagramie wyliczałam zalety regularnej aktywności fizycznej. Dzisiaj chciałabym Wam również na blogu wspomnieć o rzeczach, które u mnie świetnie się sprawdzają, najważniejsze jest tylko jedno - samozaparcie!
Wiele razy przechodziłam na różne diety "od poniedziałku". To się nie sprawdziło. Duże ograniczenia kaloryczne, a potem pach - efekt jojo. 
1,5 roku temu zaczęłam bardzo niewinnie. Od długich spacerów. Potem były marsze, marszobiegi. Aż w końcu przebiegłam swoje pierwsze 10 km. Byłam z siebie dumna! 
W zimniejsze miesiące wybieram siłownię. Bieganie na powietrzu powoduje z miejsca chore gardło i kaszel. 
Są dni kiedy mi się nie chce, kiedy nie mam siły wstać wcześniej z łóżka albo poćwiczyć po pracy. Ale po gorszych momentach wracam, a wytworzone endorfiny i poczucie porządnego zmęczenia utwierdzają mnie w przekonaniu, że warto! 
Nie liczę kalorii ale zdecydowanie bardziej uważam na to co jem. Jak się odżywiać?
- jedz pięć posiłków dziennie!
- nie podjadaj
- niech porcje będą takiej wielkości byś się nie przejadał
- nie rezygnuj ze swoich ulubionych dań - pozwalaj sobie zjeść je raz na jakiś czas (jeśli chcesz wyeliminować je całkowicie z diety, a nie starczy Ci samozaparcia to po ograniczeniach "rzucisz się" na wszystko czego sobie odmawiałeś)
Zalety regularnych treningów:
- większa PEWNOŚĆ SIEBIE 
- poznawanie własnego ciała 
- modelowanie sylwetki (zrzucenie wagi/kształtowanie)
- poznawanie nowych ludzi (siłownia i w terenie!)
- produkcja endorfin - stajemy się szczęśliwsi
- redukcja stresu - możliwość pozbycia się negatywnych emocji 
- dobre zmęczenie - lepszy sen.
Jakie zmiany zachodzą w organizmie? Obniża się poziom cholesterolu (zwiększa poziom dobrego - HDL, zmniejsza poziom złego! LDL), poprawa wydolności serca, lepsze dotlenienie organizmu, wzmacnianie mięśni, stawów i kości. 
Można wymieniać i wymieniać. Zalet jest mnóstwo. Redukcja pomarańczowej skórki, ujędrnienie, napięcie skóry, redukcja kilogramów... Sama się o tym przekonałam. 
Jeśli nie lubicie ćwiczyć samemu - znajdźcie kogoś kto będzie Was wspierał i róbcie to razem. Jeśli nie możecie sobie pozwolić na wypady na siłownię - kupcie matę i odpalcie filmiki w Internecie. 
Opcji jest mnóstwo! Tak jak korzyści :)
Jeśli nie chcecie zaczynać sami, możecie zawsze oddać się w ręce profesjonalistów, trenerów personalnych - otrzymacie odpowiednią dawkę motywacji, dowiecie się jakie ćwiczenia prawidłowo wykonywać by był efekt i nie ulec kontuzji. Odwiedźcie stronę Dobry Trener
Jak jest z Wami? 
Lubicie ćwiczyć czy wręcz przeciwnie, stronicie od wysiłku? 
Opowiedzcie w komentarzach, możecie także napisać do maila z własną historią: bizarre.case@onet.eu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o kulturalność i wyrażanie własnej opinii :).
Odwiedzam stronę każdego komentującego.
Jeśli interesuje Cię to o czym piszę - zaobserwuj ♥. Daj mi o tym znać w komentarzu! Chętnie zajrzę na Twojego bloga :).