poniedziałek, 8 września 2014

Nowy York, Part 1: relacja

Hej wszystkim :).
Wiele z Was wie, że ostatnio byłam w Stanach Zjednoczonych, a konkretniej w Nowym Yorku. To była moja pierwsza wizyta w USA, mojej rodziny druga. W tym poście chciałabym Wam opowiedzieć co zwiedziłam oraz jakie są moje odczucia względem tego wielkiego miasta.
Mam nadzieję, że post będziecie czytać z przyjemnością, a zdjęcia chociaż troszkę oddadzą klimat tego miejsca. Zapraszam! :)
Nowy York jest niesamowitym miastem. Zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Miałam okazję mieszkać na Manhattanie, a do Time Squere miałam niecałą godzinę spacerkiem. Wróciłam z głową pełną wspomnień i walizką wypchaną nowościami ;). Ale po kolei...
Wylot był z Warszawy, w strefie bezcłowej oczywiście dopadłam do sklepu z kosmetykami.Rodzice sprezentowali mi cudny zestaw kosmetyków z The Body Shop, ale o tym później.
Po dwóch godzinach wylądowaliśmy w Paryżu, skąd mieliśmy następny samolot. Tym razem zapowiadał się 8-godzinny lot. Podczas podróży oglądałam głównie filmy. Dostępne były: Gwiazd naszych wina, Maleficent, Rio 2, Zakręceni i wiele innych. Na drugiej części Hobbita zasnęłam :D. Po wylądowaniu w Nowym Yorku przyszedł czas na szukanie bagaży. Na szczęście wszystko dotarło, nic się nie zgubiło ani specjalnie nie uszkodziło.
Następnie musieliśmy jakoś dotrzeć do miejsca, w którym odbieraliśmy klucze do mieszkania. To była dopiero katorga. Specjalnym nadziemnym metrem musieliśmy się przedostać do miejskiego. A miejskim dobrze wysiąść i jakoś się przy tym nie zgubić. Muszę Wam napisać, że mój tata jest niesamowity i dzięki niemu przez cały wyjazd wszędzie docieraliśmy bez większych problemów :).
Przez cały pobyt pogoda dopisywała nam wręcz za bardzo. Było ciepło - w porządku, ale niestety wilgotność powietrza była bardzo wysoka. Wychodziliśmy z domu i już było nam strasznie gorąco.
We wszystkie miejsca praktycznie poruszaliśmy się metrem. Klimatyzowanym na szczęście ;). Nie zmienia to jednak faktu, że gdy na niego czekaliśmy to po prostu płynęliśmy.
Chciałabym Wam wszystko opisać i opowiedzieć ale chyba nie dam rady. Opowiem o najważniejszych i najciekawszych miejscach oraz o tym, co wydaje mi się warte wspomnienia.
Każdego dnia wychodziliśmy z domu koło godziny 9/10 rano, a wracaliśmy około 21/22 wieczorem. Byliśmy wykończeni. PRZESTRZEGAM! Jeśli wybieracie się na wyjazd, gdzie będziecie dużo chodzić... nie pielęgnujcie bardzo swoich stópek :). Już pierwszego dnia, po tym jak się rozpakowaliśmy i chwilę odpoczęliśmy, ruszyliśmy na Time Squere. Założyłam wygodne sandałki (świetnie sprawdzają się w mieście)... Do domu wróciłam z dwoma wielkimi pęcherzami i łzami w oczach. Następnego dnia nabawiłam się kolejnych dwóch, chodząc już w świetnych sandałkach firmy Scholl. Prawda jest taka, że skóra na moich stopach nie była przygotowana do tak długiego i intensywnego chodzenia. Wielogodzinny, szybki marsz dał mi popalić. Ostatnie dwa dni już każdy narzekał na bolące stopy - ze zwykłego zmęczenia i niewystarczającego czasu na ich regenerację.
Przed podobnym wyjazdem nie róbcie zbyt często peelingów, nie zmiękczajcie skóry. Znajdzie najwygodniejsze buty jakie macie i przygotowujcie już stopy do takiej podróży.
Ja, muszę przyznać, ostatnie kilka dni przechodziłam w gumowych klapkach :D. Nie był to szczyt mody w tak wielkim mieście, ale nic nie poradzę na to, że były najwygodniejsze (Air Maxy, które miałam ze sobą również takie były, ale stopy mi się w nich gotowały...).
Nie umiem Wam dzisiaj już napisać co, kiedy zwiedzaliśmy (moja mama ma gdzieś zapisane, ale nie mam pojęcia gdzie). Stwierdziłam, że postaram się Wam wypunktować główne atrakcje wyjazdu:
1. Times Squere, sławne czerwone schody, wieżowce z reklamami, pełno sklepów.
2. Empire State Building, niesamowite widoki! Byliśmy, gdy było ciemno. Widok NY nocą jest cudowny!
3. Brooklyn Bridge, niesamowity most, po którym się przeszliśmy. Obowiązkowy punkt dla zwiedzających :).
4. Top of the Rock, kolejny punkt widokowy. Tym razem widzieliśmy Nowy York za dnia. Gdyby nie upał, nie schodziłabym z tarasu i nie przestawała robić zdjęć.
5. Rockefeller Center, miejsce warte odwiedzenia, znajduje się tuż przy Top of the Rock :).
6. Statua Wolności, widzieliśmy jedynie ze statków, którymi pływaliśmy. Nie starczyło nam już czasu by ją odwiedzić.
7. Central Park! Wypożyczyliśmy rowery i pojechaliśmy zwiedzać. Jest po prostu cudowny. Mieszkać przy nim, wychodzić z domu z kocem i książką, rozkładać się na trawie i czytać... Marzenie.
8. Przedstawienie 'Chicago' na Broadway - byliśmy i widzieliśmy :). Gdyby tylko leciały napisy tego co śpiewają na jakimś bocznym rzutniku byłoby genialnie. Niestety, mimo, że znam angielski, nie byłam w stanie wszystkiego zrozumieć. Ale warto się wybrać!
9. Chinatown! Tam kupiłam jedną z przywiezionych toreb. Targowanie się to podstawa ;). Również znaleźliśmy miejsce, gdzie serwowano pyszne jedzenie (odwiedziliśmy je dwa razy :x).
10. Muzeum Sztuki Nowoczesnej MoMA. Muszę przyznać, że chyba nie jestem koneserką nowoczesnej sztuki. Było kilka obrazów i rzeźb, które naprawdę mi się spodobały. Większość jednak w ogóle mnie nie zachwyciła, a wręcz przeciwnie. Czasem zadawałam sobie pytanie... Gdzie tu sztuka?
11. Muzeum Historii Naturalnej. To było dopiero niesamowite muzeum :). Rekonstrukcje szkieletów dinozaurów po prostu były genialne. Polecam się tam wybrać.
12. Water Taxi - czyli szybkie (1,5h) zwiedzanie wodną motorówką. Był też rejs nocnym statkiem i w ciągu dnia - 2,5h.
13. Kościół Św. Tomasza - niestety trafiliśmy na remont więc nie mogliśmy przyjrzeć się dobrze wnętrzu. Podobno jest piękne.
14. Wystawa: Body World Exhibition: po prostu niesamowita! Kiedyś wiem, że była w Polsce ale nie miałam możliwości pojechać i zobaczyć. Ludzkie ciało jest piękne i też przerażające. Widziałam mięśnie, spreparowane naczynia krwionośne, kości... Gorąco polecam!
15. Muzeum Madame Tussauds - niestety się zawiodłam. Nie było wielu postaci, które miały być, na które czekałam. Ogólnie miejsce warte odwiedzenia, może akurat się Wam poszczęści i zobaczycie wszystkich, których chcieliście :).
16. Coney Island: plaża, a przy nim wesołe miasteczko. Czego chcieć więcej? :D Jedynie moja mama wykąpała się w oceanie. W Wesołym miasteczku trochę poszaleliśmy.
17. Kościół Gospel: byliśmy, widzieliśmy, słyszeliśmy. Świetne przeżycie. Naprawdę warto się wybrać!
18. Century 21: centrum handlowe ale w trochę innym wydaniu niż nasze, polskie galerie. Tam sukienka czy marynarka Kalvina Cleina są na porządku dziennym; koszule Toma Hilfigera mają wszyscy, a kupno torebki Nine West jest niewielkim wydatkiem. Koronkowe, śliczne, białe koszulki rzucane są na podłogę w przymierzalni...
19. Wall Street i słynny Byczek. Warto się tam przejść, chociaż by tylko popatrzeć. Oczywiście trzeba też pomacać byczka by szczęście dopisywało ;).
20. TJ Maxx. Kolejny sklep, który odwiedziliśmy. Dużo fajnych rzeczy, a także przecenionych kosmetyków. Polecam się wybrać :) Znajduje się w okolicy Wall Street.
Mogłabym pisać i pisać o miejscach, w których byliśmy i które zwiedziliśmy. Mam nadzieję, że udało mi się napisać o najważniejszych. Jeśli o czymś zapomniałam - zaktualizuję post :D. Nowy York to niesamowite miasto. Praktycznie w ogóle nie śpi, na Time Squere zawsze są tłumy.
Nie ma skrzyżowania, gdzie ktoś by nie zatrąbił, a na chodnikach i ulicy leżą pieniądze... Dosłownie! Każdego dnia znajdowałam minimum 50 centów (zwykle w nominale 1 cent, czasem trafiło się 10, raz czy dwa nawet 25 centów :D). Wieczorem na chodnikach często można spotkać żebrzących ludzi, a w podziemiach, gdzie jeździ metro, osoby pokazujące swój talent - śpiewanie, granie... Niektórzy są naprawdę niesamowici!
Na pewno jest to miasto wielkich możliwości. Cieszę się, że tam byłam. Mam nadzieję, że będę miała możliwość jeszcze (chociaż :D) raz odwiedzić NY. Nie ukrywam, że taka podróż na 8 dni jest kosztowna. Ale warto!
~Przy okazji muszę Wam wspomnieć, że jeśli byście się wybierali i nastawiali na naprawdę intensywne zwiedzanie to polecam kupić New York Ski Pass. Dzięki niemu możemy odwiedzić wiele fantastycznych miejsc, jego kupno bardzo się opłaca. Po dwóch dniach odwiedziliśmy tyle miejsc, że gdybyśmy kupowali normalne bilety to wyniosłyby równowartość tego Ski Passa. Tak więc trzeciego dnia i w kolejne zwiedzaliśmy, można powiedzieć, za darmo ;). Również warto kupić bilet do metra na kilka dni. Dużo nim jeździliśmy, często się przesiadaliśmy.~
Myślę, że po takiej lekturze już macie dość :). Zapraszam teraz na oglądanie zdjęć. Prawie jako jedyna z rodziny robiłam zdjęcia tylko komórką. Mam nadzieję, że będą się podobać.
Time Squere.
Wieczorna pora, zobaczcie ile ludzi...
Nieszczęsne sandałki :D. Oczywiście nie obyło się bez siedzenia na czerwonych schodach.
W drodze na wodne zwiedzanie.
Muzeum Intrepid. Można zobaczyć jeśli ma się dużo czasu. My mieliśmy tylko niecałą godzinę.
Statua Wolności.
Namiastka Body World Exhibition.
Widok z Empire State wieczorem.
Wybaczcie niewyraźne zdjęcia, wszyscy się pchali by cokolwiek zobaczyć. Był tłum ludzi.
Niesamowity sklep ze słodyczami na Coney Island :D.
Najgorsza mrożona kawa jaką w życiu piłam. Ze Starbucks'a. Jeśli już coś bierzecie to polecam Frappuccino Macchiato :).
Plaża na Coney Island. Widok koło południa. Około godziny 16 cała plaża była zapełniona.
Wesołe miasteczko!
Pyszna cytrynowa granita :)
Statua Wolności nocą.
Central Park. Nie było słońca, ale temperatura była wysoka.
Cieszące się wielką popularnością miejsce dla zakochanych :).
Prawie jak żywy :D. Przydałby się tylko krem matujący ;). Madame Tussauds Muzeum.
Gospel! Polecam się wybrać. Świetne przeżycie.
Oczekiwanie na 'Chicago', musical na Broadway'u.
Pyszne placki, ze słodkim farszem z fasoli, podawane w restauracji w Chinatown. Mniam.
Metro z klimatyzacją! Gdyby tak polskie pociągi ją miały...
Niesamowite dinozaury w Muzeum Historii Naturalnej.
Widok z Brooklyn Bridge.
Top of the Rock i widok na Empire State Building :)
Przegląd znalezionych centów.
Najdroższa butelki whisky jaką w życiu widziałam... Prawie 15 tysięcy $.
Widoki z Water Taxi.
Chiński bufet. Jesz co chcesz czyli jedzenie na wagę ;).
Nowy York jest miastem wartym odwiedzenia. Osobiście żałuję, że nie mogłam tam spędzić więcej czasu. Mam nadzieję, że relacja chociaż trochę przybliżyła Wam to miejsce. Jeśli macie jakiekolwiek pytania to czekam, śmiało ;).
Następny post będzie o nowościach z NY. Zdradzę też, że szykuję małe rozdanie.
Czekam na Wasze komentarze! Dajcie znać co myślicie o tym poście i czy wytrwaliście do końca w czytaniu :D.
Trzymajcie się.

1. Ale super, też marzę o takiej podróży, no ale nie wiem czy kiedyś się doczekam... :) Przynajmniej mogę zdjęcia pooglądać :D Widzę, że ostatnio NY modny dosyć, właśnie moje dwie koleżanki stamtąd wróciły :)

2. Marzy mi się taka wyprawa i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je zrealizować :) bardzo fajny post ;)

3. Kochana,zazdroszczę :) Marzę o takiej podróży :) Rewelacja i wspomnienia na całe życie

4. Cudownie!! Zdjęcia boskie :) Ależ Ci zazdroszczę! Dla mnie to by była wycieczka życia:)
    może kiedyś, jak już będę bardzo bogoata :D) też będzie mi pisane zwiedzić to miasto ;)

5. Świetny post! Chociaż powiem szczerze, że do NY bardzo mnie nie ciągnie. Mam kilka kilka pozycji wyżej na top liście. Co nie zmienia faktu, że podróż byłaby niezapomnia! Pozdrawiam

6. Nawet nie masz pojęcia jak zazdroszczę :D Od dawna marzy mi się NY, muszę się w końcu zmobilizować i zacząć odkładać kasę na taką wycieczkę :D

7. O mamciu, tak bardzo Ci zazdroszczę :D Zawsze marzyłam, żeby odwiedzić Amerykę a szczególnie LA i NY :)

8. Ale zazdroszczę ;D! Świetne zdjęcia ;)
    Pozdrawiam.

9. wow! Ile atrakcji Namiastka Body World Exhibition - chciałabym kiedyś zobaczyć tą wystawę... problem ze stopami to paskudna sprawa stopy jak na złość są bardzo unerwione. Nasze Polskie pociągi i koleje... czy one kiedykolwiek sie zmienią? Ogólnie chciałabym zobaczyć te miejsca co Ty...

10. świetne zdjęcia! Ja od kilku lat planuję wakacje w Ameryce ale nie potrafię się zebrać ;/

11. Nawet nie wiesz jak bardzo Ci zazdroszczę, to moje marzenie!!! : ): )

12. Po prostu mega! Zazdroszczę i tego nie ukrywam ;) Nie wiem czy kiedyś uda mi się tam pojechać...

13. Chciałabym kiedyś tam polecieć:)

14. O rany, wspaniała podróż! Mam w planach wycieczkę po USA, ze wschodu na zachód i mam zamiar ten plan zrealizować :)))

15. Wytrwałam :) Zazdroszczę wyjazdu... Świetne zdjęcia! :)

16. zazdroszczę!!! najważniejsze,ze wróciłaś cała i zdrowa do domu ze wspaniałymi wspomnieniami :)

17. Boże jak ja Ci zazdroszczę !

18. Od dawna marzy mi się wyjazd do USA, ale na razie jest to niemożliwe. Może kiedyś swoje marzenie i ja zrealizuję. Piękne zdjęcia :)

19. Wow, ale Ci zazdroszczę tego wyjazdu! Widać po relacji i zdjęciach, że było super. Masz rację, że dobre buty to podstawa przy zwiedzaniu. Mam nadzieję, że kiedyś też uda mi się polecieć do Nowego Yorku :)

20. Ale mnie pozytywnie napełniłaś tym postem :) Zdjęcia super!
    Strasznie Ci zazdroszczę tego wyjazdu :)

21. Zazdroszczę Ci tak ciekawej podróży! Sama z chęcią poleciałabym do Nowego Jorku, ale przeraża mnie tak długi lot samolotem ^^

22. Super post! Zazdroszczę wycieczki do NYC. Super, żę udało Ci się zobaczyć tyle miejsc :)

23. Zazdroszczę wyjazdu :) Nowy Jork marzy mi się bardzo bardzo :))

24. Zazdroszczę, ale ja panicznie boję się samolotów, więc nie dla mnie taka wycieczka :P

25. Cudowne zdjęcia i wspomnienia! :) Gratuluję :)

26. Ciekawy post. Mam nadzieję, że kiedyś tam pojadę ;)

27. Jeju jak ja Ci zazdroszczę :P i z niecierpliwością już czekam, żeby zobaczyć te nowości z NY :))

28. Czekałam na ten post :) Świetne fotki :) Jeszcze raz sobie przejrzę hehe.

29. Wiem, że zazdrość jest złym uczuciem, ale nie mogę się powstrzymać i muszę napisać kolejne zdanie! Ojejku... jak ja Ci bardzo zazdroszczę tej wyprawy. Podróż do Nowego Jorku jest jednym z moich większych marzeń :))

30. Zazdroszczę!! :) :) Moje marzenie ... :P

31. dziewczyno,ale Ci zazrszczę takiej wspaniałej wycieczki!Też marzę o podroży do New York :-)

32. o matko ale Ci zazdroszczę wizyty w NY :)

ZAPRASZAM DO UDZIAŁU!! :)

33. świetna relacja :) zazdroszczę wyjazdu
    pozdrawiam cieplutko :)) woman-with-class.blogspot.com

34. Zazdroszczę bardzo! Chciałabym to wszystko móc zobaczyć na żywo :-) Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi to dane :-)

35. lol, widzę i czuję z przekazu, że przeżycia i wrażenia naprawdę niesamowite - tylko się cieszyć:)
    Ciekawy czy mi kiedyś będzie dane zobaczyć te cuda ;)
    Z niecierpliwością oczekuję kosmetycznych nowinek z podróży:)

36. ależ Ci zazdroszczę takiej wyprawy, świetna relacja!

37. mega :))

38. Świetna relacja :) super wyjazd :) fajnie, że zwiedziłaś NY, eh, zazdroszczę... pozdrawiam

39. Najchetniej przeprowadziłabym się tam na pół roku...

40. strasznie zazdroszczę widoków!!

41. ah ah pięknie :D marzy mi się taka wycieczka do NY :)

42. eh super, zazdroszczę takiej wyprawy

43. Niesamowity wyjazd, z przyjemnością przeczytałam całość i obejrzałam zdjęcia :) Marzy mi się taki wyjazd do NY i może kiedyś uda mi się tam pojechać :)

44. o masakra ale zazdroszcze Ci :) moim wielkim marzeniem jest tam pojechac, ale chociaz mam tam rodzine to jakos nikt mnie zaprosic nie chce :((

45. Wspaniałe zdjęcia, ach aż zazdroszczę :)

46. przeczytałam z zapartym tchem! zazdroszczę bardzo! super fotorelacja, bardzo dobrze czyta się opis :) wygląda na to, że stworzyłaś mały przewodnik po NYC :) czekam na kolejne posty!

47. Empire State i muzuem figur bym odwiedziła ;)

48. Jak pięknie! Bardzo chciałabym tam pojechać!

49. zazdroszczę takie wspaniałej wyprawy ;)

50. Pozazdrościć :) Też bym tam poleciała

51. Super wrażenia i jeszcze wspanialsze widoki :)
    Pozdrowienia

52. Zazdroszcze wyjazdu! Ja jednak chcialabym odwiedzic kolorado, montane, uta itp. NY mnie nie pociaga, zle sie czuje w tak wielkim miescie i pelnym ludzi, tu to Krakow juz dla mnie za duzo a co dopiero NY...

53. Fantastyczna relacja, mogę tylko wyobrazić sobie jak było wspaniale. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane zobaczyć to niesamowite miasto ;))

54. serio? :) miło, że nie tylko moje oko się cieszy. :D

55. Powiem Ci, że czytałam z lekką zazdrością, strasznie mi się marzy tam polecieć :) A torebkę Nine West mam ha! :D Nie wiedziałam nawet, że ta firma jest w USA :P

Mnie bardzo zaciekawiło gdzie się zatrzymaliście? Polecasz jakiś hotel? Kurde. Chyba polecę za rok, już tyle odkładam, że wstyd...

1. Może kiedyś jak pozwolisz to napiszę do Ciebie i się podpytam co i jak :) ale to i tak dużo czasu mi jeszcze zostalo :)

56. Uwielbiam takie posty. Oglądam i czytam z takim zaciekawieniem, że nie zauważam że zbliżam się ku końcowi posta. :) Mogłabym tak czytać i oglądać bez końca. :) Masz jeszcze jakieś zdjęcia? :)

57. WoooW!!!! To chyba miałaś podróż życia. Strasznie, strasznie Ci zazdroszczę! Czekam niecierpliwie na rozdanie.

58. Jest co oglądać - zazdroszczę

59. ale fajne wakacje!!! super zdjęcia , świetna relacja ☺

60. Zazdraszczam okropniście! Marzy mi się NY, ale póki co pozostaje to w sferze planów i marzeń. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je zrealizować :)

61. Nie, nie zazdroszczę.. A gdzie tam.. Wcaale.. KUUURDE NO! Szczęściara :D
    A u mnie? Przepis na pysznego kurczaka :)

Obserwuję! Buziaki, Michalina.

62. Mega zdjęcia! Bardzo fajna relacja! :)

63. zazdroszczę wrażeń, no może oprócz tych pęcherzy :P

64. Chyba każdemu, kto obejrzał chociaż jeden odcinek Plotkary, marzy się taka podróż. Zazdroszczę strasznie. Od dziś zaczynam zbierać na bilet :)

65. Wytrwałyśmy i zazdrościmy!!! Chociaz tydzien w NY to WOW!!!!:)

66. Nawet nie wiesz, jak Ci zazdroszczę tej wycieczki :) Nowy Jork to jak spełnienie marzeń.

67. Oj marzy mi się taka podróż,
    świetne zdjęcia

68. Wyjazd do NY to marzenie mojego zycia. Mam nadziej, ze kiedys uda mi sie je zrealizowac.

69. Marzę o takim wypadzie do NY ! to jedno z moich największych marzeń :)

70. Przepiękne zdjęcia. Fantastyczna podróż :)

www.marrtab.blogspot.com

71. Zazdroszczę ;) Sama marzę o podróży do NY i zawsze się cieszę, kiedy mogę coś o tym miejscu poczytać, pooglądać zdjęcia ... ;)

72. Kochana ale Ci zazdroszczę,piękne miejsce,cudowne widoki :))

73. Ale Ci zazdroszczę, marzy mi się Nowy Jork ;) Piękne zdjęcia.

74. Fantastyczne miejsce, ale nie sądzę, że kiedyś dane mi będzie tam pojechać:)

75. Jejkuu:) ale Ci zazdroszczę:) jeśli masz chwilkę to byłabym wdzięczna za klikanie w linki w moim ostatnim poście. To dla mnie bardzo ważne, staram się o współpracę. Z góry bardzo dziękuję:* pozdrawiam:)

76. Omamo <3 ny to moje marzenie na zawsze. Tam na prawdę jest pięknie!

77. Świetne zdjęcia i opisy, też bym chciała tam pojechać :)

78. super relacja :)
    współczuję bólu, a zazdroszczę wspomnień :)

79. Wyjazd musiał być naprawdę udany :) Piękne miejsca i zdjęcia :)
    Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś zwiedzić NY :)

80. Moim marzeniem jest wyjazd do USA i właśnie najbardziej do NY więc ogromnie Ci zazdroszczę :)

81. aleee zazdroszczę! piękne widoki<3 a TJ Maxx to chyba to samo co nasz TK Maxx (tylko w Europie nazwę musieli zmienić) , ale zakładam, że tam jest multum świetnych rzeczy w lepszej cenie niż u nas:)

82. Byłaś w Stanach. To dokąd teraz? ;>

83. Zazdroszczę :) Ja właśnie dzisiaj rozmyślałam o tym, że nigdy nie odwiedzę Nowego Yorku :/

84. Fajny wyjazd :) Kiedyś Stany w ogóle mnie nie pociągały, ale ostatnio im więcej zdjęć widzę, tym bardziej chcę tam pojechać.

85. tutaj to dopiero swietne zdjecia! i niesamowite wspomnienia, co? :)
    Zazdro <3
    Buziaki

Proszę o kulturalność i wyrażanie własnej opinii :).
Odwiedzam stronę każdego komentującego.
Jeśli interesuje Cię to o czym piszę - zaobserwuj ♥. Daj mi o tym znać w komentarzu! Chętnie zajrzę na Twojego bloga :).